第一次翻譯歌詞真是緊張

這種感覺有點赤裸裸(為何

聽歌會想知道歌詞到底在講什麼

然後真正翻譯歌詞的時候又感覺有很多詮釋方式

或許這是過程中很有趣的地方

翻譯有誤 或有建議的地方都歡迎大家一起交流

另外也同時尋找Alan Walker的愛好者(羞

 

英文歌詞直接來自youtube詳細資料中

或許跟各大歌詞網的內容有些不同

 

Alan Walker - All Falls Down

What's the trick I wish I knew

我希望我知道你在玩什麼把戲

I'm so done with thinking through

我早受夠思考這些問題

All the things I could've been And I know you wonder too,

我想你應該也就想過了

All it takes is that one look you do and I run right back to you

你只要看我一眼 我就會馬上去你身邊

u crossed the line & it's time to say f-u!

一直在挑戰我的極限 真是去你X

What’s the point in saying that when u know how I’ll react

你在知道我反應的時候會說些什麼

U think u can just take it back but shit just don’t work like that

你覺得你可以讓一切回到原點 但根本就是胡扯

you’re the drug that I’m addicted to And I want you so bad

你就毒品一樣 而我已經沉迷於你 我就是想要你

Guess I’m stuck with you and that’s that

我沉溺於你 就是這麼簡單

Cus when it all falls down, then whatever

所以就讓一切崩塌吧 管他的

When it don’t work out for the better

因為我也想不出更好的方法

If we just ain’t right and it’s time to say goodbye

如果我們真的不適合 大不了說掰掰

when it all falls down, when it all falls down

所以就讓一切崩塌吧

I’ll be fine I’ll be fine I’ll be fine

我可以的 我可以的 我可以的

You’re the drug that I’m addicted to And I want you so bad

你就毒品一樣 而我已經沉迷於你 我就是想要你

But I’ll be fine

但我會好的

 

Why we fight, I don’t know

為什麼我們會吵架 我不知道

We say what hurts the most

總講些很傷人的話

Oh, I try staying cold, But you take it personal,

嘿 我真的想要保持冷靜 但你認為我還是針對你

All this firing shots, and making grounder

針鋒相對 成功的讓我們變成這樣

It’s way too hard to cope But I still Can’t let You go

這真的太難解決 但我還是不能放手讓你走

All Falls Down, All Falls Down, All Falls Down, All Falls Down.

就讓一切崩塌吧

arrow
arrow
    文章標籤
    Alan Walker All Falls Down
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 醬廖x食被秀  的頭像
    醬廖x食被秀

    醬廖x食被秀

    醬廖x食被秀 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()